Não autenticado |

Paulo Cerruti de Arruda Sampaio

    • BA in Composition in the Music Department of ECA / USP. He has experience in the areas of Arts and Aesthetics, with an emphasis on Musical Composition and Musical Aesthetics. While holding a FAPESP scholarship, he conducted a research on the concept of expression in the philosophy of music by Theodor Adorno, at the Music Department of ECA / USP. He had compositions presented in concerts at institutions such as SESC Vila Mariana and Centro Cultural São Paulo. He participated in theatrical performances as both composer and instrumentalist. Since 2020, he is a master's student in Philosophy at FFLCH / USP, conducting research on Adorno's philosophy of music.

       

      Links:    

    • SAMPAIO, P. C. A. ; VIDEIRA, Mario . O conceito de expressão na filosofia da música de Theodor Adorno. 2019 (Comunicacao)
    • SAMPAIO, P. C. A. ; VIDEIRA, Mario . Divergências e Aproximações entre Theodor Adorno e Pierre Boulez. 2019 (Comunicacao)
    • VIDEIRA, Mario ; SAMPAIO, P. C. A. . Escutando John Cage através de Adorno: alívio subjetivo no String Quartet in Four Parts. 2019 (Comunicacao)
    • Graduacao:
      • Curso: Música Com Habilitação em Composição
        Nome da Instituição: Universidade de São Paulo
        Ano de conclusão: Atual
        Status do curso: Em_andamento
    • Mestrado:
      • Curso: Filosofia
        Nome da Instituição: Universidade de São Paulo
        Ano de conclusão: Atual
        Status do curso: Em_andamento